ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΤΙΚΗ ΚΛΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ

Η ΟΛΜΕ με τους ειδικούς της είναι ο διεκπεραιωτής της τετρακομματικής πολιτικής της διάλυσης. Αναλαμβάνει την αποπληροφόρηση και τον πολιτικό αποπροσανατολισμό με μια γκαιμπελικού τύπου προπαγάνδα.

Σε ότι αφορά το αναλυτικό πρόγραμμα στην πρώτη τάξη του ΕΠΑΛ που θα είναι κοινή και για τις ΕΠΑΣ θα αφαιρεθούν, όπως συμπεραίνεται από το δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ, όλα τα επαγγελματικά μαθήματα που διδάσκονται σήμερα στα ΤΕΕ και θα αντικατασταθούν από μαθήματα γενικής παιδείας. Αυτό είναι σύμφωνο και με το προεκλογικό πρόγραμμα της Ν.Δ που η ηγεσία της έχει δανειστεί από την «αριστερά» όχι μόνο την 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση αλλά και έχει υιοθετήσει και όλη την πολιτική της διάλυσης των ΤΕΕ και της κατάρτισης.
Ο υφυπουργός όμως ανακοίνωσε, φαινομενικά αντίθετα από ότι ισχυριζόμαστε προηγουμένως, ότι «Το Πρόγραμμα διδασκαλίας της Α΄ Τάξης αποβλέπει στην παροχή Γενικής Παιδείας και βασικών τεχνο-επαγγελματικών γνώσεων. Οι μαθητές εκτός από τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας θα επιλέγουν κύκλο μαθημάτων συναφών επαγγελματικών τομέων. Ο κάθε κύκλος μαθημάτων θα παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέγουν μεταξύ συγκεκριμένων τομέων της Β΄ Τάξης, έχοντας πλήρη γνώση των αντικειμένων κάθε τομέα.». Όμως αμέσως παρακάτω στο δελτίο τύπου αποκαλύπτεται ότι εξαπατά, όταν λεει ότι « Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Προαγόμενοι στην Β΄ Τάξη θα μπορούν να εγγράφονται στην Β΄ Τάξη του ΕΠΑΛ, μετά από παρακολούθηση ειδικού εντατικού προγράμματος κατά το 1ο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου σε ειδικά τμήματα υποδοχής.» Οι τεχνικές επαγγελματικές γνώσεις λοιπόν που θα παίρνει ο μαθητής στην Α τάξη του ΕΠΑΛ θα μπορούν να καλυφθούν εντός ενός δεκαπενθημέρου για τον απόφοιτο της Α τάξης του γενικού λυκείου! Κατά τα άλλα ο μαθητής θα έχει «πλήρη γνώση των αντικειμένων» και η Α τάξη θα είναι επαγγελματικού τύπου και όχι τάξη γενικής παιδείας!
Η ΟΛΜΕ σαν εξειδικευμένος διεκπεραιωτής της διάλυσης, προσπαθεί να αποκρύψει την μετατροπή του αναλυτικού προγράμματος της Α τάξης των ΤΕΕ σε ένα καθαρό πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ για να καλύψει την διακομματική συνεργασία και την ανατροπή του τεχνικοεπαγγελματικού χαρακτήρα των ΤΕΕ. Ταυτόχρονα παρουσιάζεται έτσι και σαν αντιπολίτευση. Από πολύ νωρίς με την ανακοίνωσή της στις 19/4/2005 έχει προβλέψει τις μελλοντικές δυσκολίες που παρουσιάζει η εξαπάτηση και έχει φροντίσει να δηλώσει ότι: «Παρά το γεγονός ότι διακηρύσσεται η «δυνατότητα οριζόντιας σύνδεσης με το Ενιαίο Λύκειο», με τη μεγάλη διαφοροποίηση τους προγράμματος σπουδών ήδη από την Α΄ τάξη (το 40-45% είναι μαθήματα επαγγελματικής υποδομής, θεωρητικά και εργαστηριακά), ελαχιστοποιείται η δυνατότητα του μαθητή που τελειώνει την Α΄ τάξη του Ενιαίου Λυκείου να συνεχίσει στην Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου. Είναι εξόφθαλμη η προχειρότητα του σχεδιασμού και δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική η πρόβλεψη ότι αυτό θα γίνεται «μετά από παρακολούθηση ενός εντατικού και ταχύρυθμου προγράμματος σε μαθήματα Επαγγελματικής Υποδομής της Α΄ τάξης»!!. Μόνο ως σχεδιασμός επί χάρτου μπορεί να θεωρηθεί. Πως είναι δυνατόν το μισό περίπου πρόγραμμα σπουδών μιας χρονιάς να διδαχθεί σε ένα «ταχύρυθμο πρόγραμμα»; Πότε, πού και σε ποια ωράρια; Αλλά και το αντίστροφο θα είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο, δηλ. ο μαθητής της Α΄ τάξης του ΕΠΑΛ με 45% διαφοροποιημένο πρόγραμμα να μπορέσει να συνεχίσει στη Β΄ Ενιαίου Λυκείου.» Η ΟΛΜΕ βέβαια θα είχε κάπου δίκιο αν είχε γίνει η παραμικρή εξαγγελία για το ποσοστό των επαγγελματικών μαθημάτων στο 40-45% του όλου προγράμματος στην Α τάξη του ΕΠΑΛ μέσα στο 2005 ή ακόμα και σήμερα. Όμως τα ποσοστά που εμφανίζει είναι κατασκευασμένα από την ίδια. Ουδέποτε το ΥΠΕΠΘ και οποιαδήποτε κυβερνητική πηγή μέχρι σήμερα έχει ανακοινώσει ή έχει κάνει την παραμικρή νύξη δημόσια για ακριβή ποσοστά ωρών διδασκαλίας. Αντίθετα το προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ έχει την θέση για 100% μαθήματα γενικής παιδείας στην Α τάξη του νέου επαγγελματικού λυκείου πράγμα που επιβεβαιώνει σήμερα και ο υφυπουργός με την τοποθέτησή του στην επιτροπή. Τα ποσοστά που κατασκεύασε η ΟΛΜΕ στα χαλκεία της χρησιμοποιούνται για να αποπροσανατολίζουν και να παραπληροφορούν με στόχο να μην ξεσπάσουν αντιδράσεις από τους μαθητές και από τους καθηγητές ειδικά των ΤΕΕ. Η ΟΛΜΕ διαμαρτύρεται όχι για το ποσοστό του 40-45% αλλά δήθεν γιατί δεν είναι εφικτή η αναπλήρωση μιας ύλης ενός έτους σε δεκαπέντε ημέρες. Όμως την ίδια στιγμή γνωρίζει ότι η κυβέρνηση έχει την θέση της γενικής παιδείας στην Α τάξη του ΕΠΑΛ, και η ίδια η ΟΛΜΕ έχει την πάγια θέση του ενός σχολείου για όλα τα παιδιά δηλαδή του γενικού λυκείου (12χρονη εκπαίδευση) και την κατάργηση της τεχνικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης πριν τα δεκαοχτώ!

Η ιστορία διδάσκει ότι τα μόνα πολιτικά ρεύματα που συγκρούστηκαν με την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και την μόρφωση ήταν η φεουδαρχία, τα πιο καθυστερημένα κομμάτια των μικροπαραγωγών και οι σύγχρονες κομπραδόρικες πουλημένες ολιγαρχίες στον κάθε λογής ιμπεριαλισμό. Και η σύγκρουση αυτή δεν υπήρξε ποτέ καθαρά στο οικονομικό πεδίο αλλά στο πολιτικό. Ήταν σύγκρουση για την εξουσία.
Μετά την Α τάξη οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα χωρίζονται σ’ αυτούς που θα παρακολουθήσουν μια δήθεν κατάρτιση στις ΕΠΑΣ και θα είναι σύμφωνα με τον υφυπουργό όσοι όχι μόνο δεν θέλουν αλλά και όσοι «δεν αισθάνονται ικανοί» να συνεχίσουν στο ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με την φασιστική αυτή αντίληψη που κανένα κόμμα στην επιτροπή της βουλής δεν σχολίασε, ύστερα από τρία χρόνια σπουδών όσοι «δεν αισθάνονται ικανοί», θα παίρνουν πτυχίο επιπέδου 2 δηλαδή το σημερινό πτυχίο που παίρνει ο μαθητής των ΤΕΕ με την αποφοίτησή του από την Β τάξη και που δεν αναγνωρίζεται σαν επαγγελματικό πτυχίο για την ανάληψη εργασίας από το ίδιο το κράτος, πόσο μάλλον από την αγορά!
Οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ αν ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση θα παίρνουν πτυχίο επιπέδου 3 του σημερινού απόφοιτου των ΤΕΕ. Και τα δύο όμως αυτά πτυχία όπως είναι γνωστό και όπως επεσήμανε η βουλευτής Ευαγγελία Σχοιναράκη στην επιτροπή είναι ασύμβατα με τα πτυχία της ΕΕ: «Με δεδομένο ότι υπάρχει η νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία 10/2005, όπου προβλέπει ότι το επίπεδο 3 για να χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα θα αντιστοιχεί σε τίτλο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ το επίπεδο 2 θα δίνεται μετά την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πείτε μου ακριβώς πώς θα χορηγείται αυτό; Διότι κάποια στιγμή θα αναγκαστούμε να εφαρμόσουμε την Οδηγία 10. Πώς σκέφτεστε να γίνεται αυτό; θα δίνετε αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα μέσα από μια διαδικασία με τη ευθύνη του Δημόσιου Τομέα, της Δημόσιας Εκπαίδευσης; Θα δίνετε μέσα από τα ΙΕΚ, ΚΕΚ, Ιδιωτικό τομέα με προχειρότητα, με μια διαδικασία θολού τοπίου κ.λ.π.; Πρέπει να δούμε, πώς θα περάσουμε στη χορήγηση όλων αυτών των επαγγελματικών δικαιωμάτων από τώρα. ούτως ώστε, να μη μας βρει απροετοίμαστους αυτή η διαδικασία και να μην έχουμε τα προβλήματα που παρακολουθούμε ακόμα και σήμερα, στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όταν αφορά χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ ή ΑΕ»Ι.
Η διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης συμπληρώνεται και από την μείωση των ωρών διδασκαλίας των επαγγελματικών μαθημάτων στην Β και στην Γ τάξη με την αντικατάστασή τους από μαθήματα γενικής παιδείας. Ο υφυπουργός δηλώνει ( πρακτικά επιτροπής ). Πρώτον, πρέπει να γίνει ενίσχυση των μαθημάτων γενικής εκπαίδευσης σε όλες τις τάξεις του Επαγγελματικού Λυκείου. Αυτό το ζήτημα έχει ξεκαθαριστεί από την κυβέρνηση.
Ο μαθητής του ΕΠΑΛ θα μπορεί να περάσει στα ΑΤΕΙ ή ΑΕΙ αν εγκαταλείψει την επαγγελματική κατεύθυνση και παρακολουθήσει μαθήματα γενικής παιδείας του γενικού λυκείου που θα του επιτρέψουν να εισαχθεί στις ανώτατες σχολές!

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

Η διάλυση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης μπορεί να ανακοπεί μόνο με ένα κίνημα της τεράστιας ανοργάνωτης δημοκρατικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών των μαθητών των γονιών. Να δημιουργηθούν πρωτοβουλιακά σε κάθε ΤΕΕ και σε κάθε τεχνική σχολή ανεξάρτητες από παρατάξεις, κινήσεις και φορείς ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ από τους καθηγητές τους μαθητές και τους γονείς.
Η σύνδεση αυτών των επιτροπών καθώς και η δραστηριοποίησή τους σε περιφερειακό και αν είναι δυνατό σε πανελλαδικό επίπεδο να είναι υπόθεση αποκλειστικά δικής τους. Ο δημοκρατικός λαός και γνώση και πείρα έχει στους αγώνες.