ΜΕ ΤΟ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΑΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΟΛΜΕ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΙΔΕΙΚΕΥΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ


ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Στην διαρκή επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής συζητήθηκε πρόσφατα η απόφαση της κυβέρνησης για την διάλυση των ΤΕΕ, των σχολών κατάρτισης του ΟΑΕΔ, των ΙΕΚ μετά το γυμνάσιο και όλων των άλλων ΤΕΕ που λειτουργούν τα διάφορα υπουργεία. Το δίκτυο των επαγγελματικών σχολών που διαλύεται ομόφωνα από τις κομματικές ηγεσίες και την ΟΛΜΕ θα αντικατασταθεί από το επονομαζόμενο Επαγγελματικό Λύκειο ΕΠΑΛ και τις δήθεν Επαγγελματικές Σχολές κατάρτισης ΕΠΑΣ.
Τα σχολεία αυτά προσανατολίζονται στην γενική παιδεία αντικαθιστώντας στο μεγαλύτερο ποσοστό επαγγελματικά μαθήματα με μαθήματα γενικής παιδείας. Ταυτόχρονα αποσυνδέονται πλήρως από την παραγωγή αφού δεν προβλέπεται πρακτική εξάσκηση των μαθητών και τα πτυχία τους όχι μόνο υποβαθμίζονται και νομικά σε σχέση με τα πτυχία των σημερινών ΤΕΕ αλλά είναι και απολύτως ασύμβατα με τα πτυχία της οδηγίας 10/2005 άρθρο 11 της ΕΕ. Ο τελικός στόχος της «αριστεράς» που καθοδηγεί αυτή την διακομματική διαδικασία της διάλυσης και της ΟΛΜΕ που την διεκπεραιώνει είναι να συγχωνεύσουν αργότερα αυτά τα σχολεία στα γενικά λύκεια με τον γενικό τίτλο του ενιαίου λυκείου της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η μέθοδός των σαμποταριστών της τεχνικής εκπαίδευσης είναι να μετατρέπουν την οποιαδήποτε παραγωγική εξειδίκευση σε εκπαίδευση γενικά και μετά να επιτρέψουν σα μόνη γενική εκπαίδευση την κούφια θεωρητικολογία και μάλιστα εκείνη των λεγόμενων ανθρωπιστικών σπουδών και ειδικότερα του σάπιου σήμερα γενικού λυκείου.
Στο site της κίνησής μας με διεύθυνση www.kpad.gr όπου υπάρχουν τα πρακτικά της συνεδρίασης της επιτροπής καθώς και το δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ μπορεί να διαπιστωθεί η συνεργασία και η ικανοποίηση των εκπροσώπων όλων των κομματικών ηγεσιών για την διάλυση του δικτύου των μισητών στην ΟΛΜΕ και σε όλη την πολιτική ψευτοπροοδευτική αντίδραση επαγγελματικών σχολών. Ο πρόεδρος της επιτροπής συγχαίρει τους συμμετέχοντες λέγοντας: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι ευτυχής γι’ αυτήν τη διαδικασία. Καλόπιστα όλοι οι συνάδελφοι κατέθεσαν την αγωνία και τη σκέψη τους για την επαγγελματική εκπαίδευση που είναι μείζονος σημασίας.
Η «παιδαγωγική» της ΟΛΜΕ και των 4 κομματικών ηγεσιών καμώνεται με τα δήθεν υπερταξικά της επιχειρήματα ότι με την νόθευση του επαγγελματικού χαρακτήρα των σχολών της επαγγελματικής εκπαίδευσης «καταργεί» την αντίθεση χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας και ότι αμβλύνει έτσι την εκμετάλλευση. Στην πραγματικότητα όμως αυτοί οι δημαγωγοί με το να καταργούν την ανώτερη εξειδίκευση δεν θέλουν να καταργήσουν αλλά να βαθύνουν τις αντιθέσεις του κοινωνικού καταμερισμού της εργασίας και κυρίως να αποδυναμώσουν και την ίδια την σύγχρονη παραγωγή. Με τα δύο αυτά δήθεν επαγγελματικά σχολεία επιτυγχάνεται η ακόμα μεγαλύτερη αποειδίκευση της εργασίας των παιδιών κυρίως της εργατικής τάξης και της φτωχολογιάς. Σε ότι αφορά τις σχολές του ΟΑΕΔ και των ΤΕΕ που λειτουργούν τα διάφορα υπουργεία εκτός ΥΠΕΠΘ η βία απέναντι στους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους μαθητές ασκείται στην πιο ωμή της μορφή. Τα πτυχία τους με τρία έτη σπουδών υποβαθμίζονται και γίνονται ισοδύναμα με τα πτυχία επιπέδου 2 των ΤΕΕ, δηλαδή με τα πτυχία της Β τάξης των σημερινών ΤΕΕ.
Το ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ είναι σχολεία που υπηρετούν τα συμφέροντα των εκμεταλλευτριών τάξεων ανατολικού τύπου, γραφειοκρατών και κρατικών ολιγαρχών, που ελέγχουν και απομυζούν το κράτος. Όλοι αυτοί αντλούν τα κέρδη τους και υπηρετούν τα πολιτικά και ιδεολογικά τους συμφέροντα διεθνή και εσωτερικά όχι από την ανάπτυξη της χώρας αλλά από την εξάρτηση από τον νέο φασιστικό άξονα Ρωσίας – Κίνας και από την υπανάπτυξη στην οποία προς το παρόν την έχουν καταδικάσει.

Η πολιτική της διάλυσης των επαγγελματικών σχολών είναι μέρος του γενικού παραγωγικού και μορφωτικού σαμποτάζ που διεξάγεται συστηματικά από τις τέσσερις κομματικές ηγεσίες. Στην κλίμακα που επιχειρείται καταλήγει σε παραγωγικό σαμποτάζ γιατί η τεχνικοεπαγγελματική γνώση μαζί και οι παραγωγικές σχολές αποτελούν παραγωγική δύναμη. Η μαζική υπονόμευση του τεχνολογικού πνεύματος του λαού γίνεται αντιληπτή από την κοινωνία όχι μόνο σαν εκπαιδευτικό έλλειμμα αλλά κυρίως σαν εμπόδιο στην αναπαραγωγή της ίδιας της κοινωνίας και της ζωής. Η συσσώρευση εκατοντάδων χιλιάδων ανειδίκευτων που θα προκαλέσουν σε ελάχιστα χρόνια το ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ αρκούν για να καθορίσουν σε ένα αισθητά χαμηλότερο επίπεδο την τεχνική εξειδίκευση του έθνους.
Την ίδια στιγμή που στη χώρα μας αυτό το «διακομματικό συντονιστικό» διαλύει τις επαγγελματικές σχολές όλη η Ευρώπη δίνει προτεραιότητα στην τεχνική εκπαίδευση σε βαθμό τέτοιο που να εμφανίζει τουλάχιστον διπλάσιο ποσοστό μαθητών στις σχολές αυτές. Η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, όρος για την ανθρώπινη απελευθέρωση, που δίχως τη θέλησή της την επιδιώκει η αστική τάξη και που συνειδητά την επιδιώκει η εργατική καταδιώκεται από το τερατώδες μέτωπο ακροδεξιάς και κάποιας «αριστεράς» στο όνομα της πάλης ενάντια στην αγορά και τον οικονομικό φιλελευθερισμό. Πρόκειται για έναν υπερδεξιό αντικαπιταλισμό που είναι εχθρικός σε κάθε δημοκρατική αντίληψη, αριστερή ή όχι καθώς ταυτίζει τις παραγωγικές δυνάμεις με το κεφάλαιο και στο όνομα της πάλης ενάντια στο δεύτερο καταστρέφει τις πρώτες. Πρόκειται για τον φασιστικού τύπου αντικαπιταλισμό του αρπακτικού πολεμικού ανατολικού μονοπώλιου που με αυτό τον αντικαπιταλισμό συσπειρώνει τη μικροαστική τάξη και προωθεί την καταστροφή όποιας παραγωγικής δύναμης αυτό το μονοπώλιο δεν ελέγχει. Αυτό το σαμποτάζ γίνεται ενάντια στις κοινωνικές ανάγκες και στο δικαίωμα για την ανάπτυξη της ζωής που έχει κάθε άνθρωπος και κάθε κοινωνία σε οποιοδήποτε πολιτισμένο σύστημα. Οι κοινωνίες ζουν από την παραγωγή των εργοστασίων από την αγροτική παραγωγή και τις υπηρεσίες και τα εκπαιδευτικά συστήματα οφείλουν να υπηρετούν αυτό το στόχο. Το οικονομικό επίπεδο μιας κοινωνίας πριν από οποιαδήποτε κοινωνική ανάπτυξη είτε με αργά βήματα είτε με άλματα είναι αυτό που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και την κατοπινή κοινωνική εξέλιξη. Και δίχως οικονομική ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρχει ούτε πνευματική ζωή, ούτε ανθρωπισμός. Το αντίθετο το λένε μόνο όσοι θέλουν να ζουν σαν παράσιτα ενός ληστρικού κράτους ή σαν ραντιέρηδες από τα παράσημα της αρχαίας Ελλάδας.

Το να υπερασπίσουμε σήμερα την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση από την κυβέρνηση, τα 4 κόμματα και την ΟΛΜΕ είναι ένα μεγάλο καθήκον για όλους τους δημοκρατικούς ανθρώπους. Πρέπει να κινηθούμε όσο είναι καιρός για τα παιδιά μας, για το μέλλον αυτής της χώρας. Το να τσακίζεις σήμερα τη γνώση των μαζών είναι ακόμα χειρότερο από τα να γκρεμίζεις εργοστάσια. Πρόκειται για πρωτοφανές έγκλημα και πρέπει να το εμποδίσουμε.