Hμερομηνία : 03-01-08


Απαραίτητη η διδασκαλία της εξέλιξης

Δεκαεπτά επιστημονικοί οργανισμοί πραγματοίησαν δημοσκόπηση για να εξετάσουν τις προθέσεις της κοινής γνώμης σχετικά με τη διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης.

Οι οργανισμοί, στους οποίους περιλαμβάνονται η Εθνική Ακαδημία Επιστημών, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Φυσικής και η Ένωση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών, απευθύνουν έκκληση προς την επιστημονική κοινότητα να αναλάβει περισσότερο ενεργό ρόλο στην προώθηση της επιστήμης στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της εξέλιξης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα επιστημονικού περιοδικού, η εισαγωγή μη επιστημονικών εννοιών στην εκπαίδευση, όπως ο ευφυής σχεδιασμός, υπονομεύει θεμελιώδεις αρχές της επιστημονικής εκπαίδευσης. Κάποιες από τις αρχές αυτές περιλαμβάνουν τη χρήση επιστημονικών μεθόδων, την κατανόηση του τρόπου επίτευξης επιστημονικής αποδοχής και του διαχωρισμού μεταξύ επιστημονικών και μη επιστημονικών ερμηνειών των φυσικών φαινομένων.

Η δημοσκόπηση στην οποία βασίζεται η μελέτη, περιελάμβανε δείγμα 1.000 Αμερικανών πιθανών ψηφοφόρων. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εκφράσουν την άποψή τους για την επιστήμη και τους επιστήμονες, την εξελικτική επιστήμη στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και τη γνώμη τους σχετικά με τα μέσα προώθησης της εξελικτικής επιστήμης στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες τάχθηκαν υπέρ της διδασκαλίας της εξελικτικής θεωρίας σε σχέση με αυτή του ευφυούς σχεδιασμού, ενώ η υποστήριξη αυτή ήταν άμεσα συνυφασμένη με το επιστημονικό υπόβαθρο των ερωτηθέντων.

"Η δημοσκόπηση αυτή είναι το ισχυρότερο όπλο για όσους υποστηρίζουν τη διδασκαλία της επιστήμης που στηρίζεται σε αποδείξεις και όχι σε υποθέσεις και ελπίδες», σχολίασε ο Τζέραλντ Βάισμαν, συγγραφέας της μελέτης. «Οι άνθρωποι θέλουν να ακούσουν την αλήθεια, και να την ακούσουν από επιστήμονες».

Πηγή: Physorg.com

www.kathimerini.gr